tiistai 19. joulukuuta 2017

Harmin paikka (Leena Lehtolainen 2007)

"Maria Kallio on siirtynyt Helsingin rikospoliisista lakiasiaintoimiston palvelukseen Tapiolaan. Poliisin työ ei nyt hänelle kuulu, mutta kun uusi tuttava Armi Mäenpää löytyy kotaan kuristettuna ja tapaus leimataan seksuaalimurhaksi, Maria ei malta pitää näppejään siitä erosta. Omapäisen punatukan epäviralliset tutkimukset saattavat hänen vanhan vihamiehensä rikoskomisario Pertti Strömin raivon partaalle. Maria ei häikäile tunkeutua Tapiolan hienoston julkisivun taakse - ja on vähällä päästä hengestään?"

Tämä on toinen äänikirja, jonka kuuntelin tänä vuonna :)


Olen edelleen sitä mieltä, että Lehtolaisen kuvailu on sellaista että pystyn itse vaivattomasti näkemään  kirjan tapahtumapaikat. Tästä osasta en ehkä pitänyt niin paljon kuin aikaisemmin lukemistani dekkareista tai Leena Lehtolaisen kirjoista. Se saattoi johtua kirjan hieman k-18 tyylisistä elementeistä ja muutamasta tietystä kirjan henkilöstä. Rikos olisi siis saanut olla minun maakuni joku muu, jos niin voi sanoa. Edelleen annan suurtasuurta plussaa itsenäisestä, vahvasta naispääosasta!  Olen aika varma, että muut lukioikäiset eivät niin paljon Lehtolaista lue, mutta minun mielestäni hänen kirjoissaan on monta hyvää puolta!


 Minulla on tällä hetkellä menossa jo Maria Kallion seuraava tapaus äänikirjana. Tykkään kuunnella niitä samalla kun minulla on jotain tekemistä milloin voin keskittyä kuuntelemiseen samalla - vaikkapa siivotessa tai valokuvia laittaessa yms. Joitakin äänikirjoja ei jaksa kuunnella lukijan äänen takia, mutta näissä lukijana on Erja Manto ja hänen äänestään olen pitänyt:) Eikai tästä sen enempää!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti