lauantai 16. toukokuuta 2015

PI Pelko Ihmisessä (Siri Kolu 2013)

"Petri Ensin me ajateltiin, että Pilvi on siellä kaverillaan. Sitten me kuultiin, että se oli käynyt testeissä. Sitten me kuultiin, että se oli vapaaehtoisesti jäänyt Keskukseen sairastuneiden kanssa eikä suostunut vastaanottamaan meidän viestejä eikä tahtonut nähdä meistä ketään. Mun on saatava se sieltä pois. Jokaisessa järjestelmässä on reikä, ja sen mä aijon etsiä. 

Pilvi Saako näin sanoa. Largoa minä katsoin, jo silloin, ensimmäisenä iltana. Hiljaista nuorta miestä, joka oli aina siellä, mihin katsoin. Treenattu valppaus. Hänen nopeutensa ja minun voimani. 

Tuomas Papereiden, julisteiden ja banderollien aika on ohi. Me tarvitaan tiirikoita. Me tarvitaan sytytyslankaa ja rohkeaa mieltä. 

Millaista olisi elää maailmassa, joka perustuu pelkoon? P-influenssa muuttaa kaikkien elämän. Muuttaako se myös rakkaimmat vihollisiksi?"

 Lukuhaaste: Kirja, jonka lukemisen olet aloittanut, mutta joka on jäänyt kesken... 

Olen yllättynyt. Pitkän aikaa olen pitänyt lähes kaikista kirjoista, jotka olen lukenut, tosi paljon.
Tämän kirjan juonesta en saanut millään kiinni ja koska lukemisen pitäisi olla rentouttava ja hauska harrastus lopetan kirjan sivulle 96. Mielestäni kirja on jotenkin sekava ja henkilöitä on monia, ajatuksia paljon,mutta tekoja ei ole tarpeeksi. Voihan olla että monet ihmiset pitävät tästä kirjasta, mutta tämä on oma mielipiteeni ja eihän kaikista kirjoista voi pitää...








Ei kommentteja:

Lähetä kommentti